1 клас
Урок № 1
Гра «Я школяр »
На картці
намальовані шкільні і інші предмети. Учні розфарбовують ті речі, які учень
повинен брати з собою до школи. Виграє той учень, який правильно зафарбує
шкільні речі.
Урок № 2
Гра « Не зіб’юсь
з дороги»
учні по
черзі називають числа в прямому і зворотному порядку. Замість числа 3 (або
іншого числа, яке ви обрали), кажуть «Не зіб’юсь». Хто помилився, виходить із
гри. Той, хто залишився – переможець. У грі беруть участь 7-10 учнів.
Урок № 3
Гра «Хто поряд»
Учням пропонується
використовувати у своїй мові такі слова: справа, зліва, вищий, нижчий. Виграє
той, хто правильно охарактеризує своїх сусідів.
Урок № 4
Гра «В магазині»
На дошку
прикріплені малюнки із зображенням іграшок. Учні виходять до дошки, називаючи
розміри предмета, порівнюють його з іншими іграшками. Решта дітей вгадують, яку
іграшку хоче купити учень.
Урок № 5
Гра «Гоп»
Учні по черзі
називають числа, починаючи з 1, замість кожного другого числа кажучи «гоп». Хто
зіб’ється, виходить із гри.
Урок № 6
Гра «Покупець»
В ній приймають
участь троє учнів: один продавець, інші покупці. На полицях викладені іграшки, зошити,
художні книжки. Діти по порядку роблять покупку. Продавець запитує на якій
полиці знаходиться їх товар, в горі, посередині, внизу. Скільки зважити: більше,
менше і тд…
Урок № 7
Гра «Один, багато»
Матеріали до гри:
лічильний матеріал. Учитель називає слова: один, мало, багато, а учні показують
відповідну кількість предметів.
Урок № 8
Гра «Один, багато»
Учитель каже: «У
лівій руці один предмет, а в правій – багато», або навпаки. Учні піднімають
праву або ліву руки, з тією кількістю предметів, що називає вчитель.
Урок № 9
Гра «Довгий –
короткий»
Матеріал для
гри: олівці, палички, брусочки, смужки паперу різної довжини.
Діти їх розглядають, порівнюють за довжиною. Тоді вчитель пропонує учневі
закрити очі і навмання визначити, який олівець (паличка, смужка) довший, який
коротший. Інші учні спостерігають.
Таку ж гру можна
проводити з іншими предметами за товщиною. Поняття товстий – тонкий.
Урок № 10
Гра «Швидкісна
дорога»
На дошці
накреслені лінії довга, коротка, найдовша, однакові за довжиною. Біля дошки два
учні.
Учитель подає
команди: показати довшу, коротшу, однакову за величиною дороги. Виграє той, хто
правильно визначить дороги.
Урок № 11
Гра
«Регулювальник»
Один учень несе
в корзинці цифри і роздає кожному учневі на парту. В «регулювальника»
знаходяться знаки >
< =.
Він піднімає
двох учні в із їхніми цифрами, діти порівнюють їх. Виграє та пара учнів, яка
правильно назвала знак.
Урок № 12
Гра «Не лови
ґав»
Вчитель
виставляє на магнітну дошку певну кількість предметів, учні показують картку із
відповідною цифрою.
Урок № 13
Гра «Оплески»
Вчитель показує
геометричні фігури, діти плескають в долоні стільки разів, скільки кутиків у фігурі.
Потім робота
відбувається навпаки: учитель стукає по столі ручкою, учні сприйнявши на слух
кількість ударів, виймають з геометричного набору відповідні фігури.
Урок № 14
Гра «Зоопарк»
Одна група дітей
будує клітку для вужа з трикутників, інша – кабінет ветеринарного лікаря – з
квадратів, інші – клітки для верблюда з кружечків. Далі діти порівнюють на яке
будівництво пішло більше, менше геометричних фігур.
Урок № 15
Гра
«Найкмітливіші болільники»
Два учні біля
дошки записують з яких чисел складається число 4. Болільники перевіряють записи
своїх друзів. Там де допущені помилки болільники виправляють їх.
Урок № 16
Гра «Математична
естафета»
Діти одержали
квитки на яких червоним олівцем вказано номер ряду, а синім – номер місця. Кожен
із дітей має знайти свій ряд і місце в залі.
Коли всі зайняли
місця контролер (вчитель) проходить між рядами і перевіряє квитки.
Урок № 17
Гра «Назви
сусіда»
Діти стають в
колону по одному. Кожен із них тримає цифру від 1 до 5. Вчитель пропонує
назвати число, яке стоїть по переду числа 3, наступне число з цифрою 4 і тд…
Урок № 18
Гра «В магазині»
На столі лежать: зошит, лінійка,
олівець, гумка. Біля кожного предмета папірець з ціною. Учень, який грає роль
покупця вибирає предмет і, дивлячись на її ціну, набирає з монет відповідну
суму. Учень віддає вчителеві «гроші» й бере свою покупку.
Урок № 19
Гра «Доріжка»
Учитель показує
число, діти креслять в зошитах відрізок і, надписують зверху число сантиметри. Гра
ускладнюється, коли вчитель пропонує зменшити, або збільшити доріжку на 1, 2,
Урок № 20
Гра
«Кондитерська фабрика»
Учні сортують
цукерки і печиво. При цьому записують у зошит хто скільки склав коробок: 2
печива 6 цукерок (2+6) і тд…
Урок № 21
Гра «Мебльова
майстерня»
Майстер прийшов
до столярів і повідомив їм про те, що є замовлення на виготовлення столів
різних розмірів (заготовки виготовлені з картону). Столяри підбирають
відповідних розмірів заготовку і виконують замовлення. При цьому вони
пам’ятають, що кришка стола прикріплюється на ніжки, а ніжки знаходяться під
кришкою. Майстер перевіряє скільки столів змайстрували столяри.
Підрахунки
майстра учні виконують в зошитах (з коментуванням).
Урок № 22
Гра
«Бензозаправна станція»
На столі вчителя
лежать цифри від 1 до 6. Учні підходять до стола беруть по два числа в руки. Менше
число – кількість бензину, а більше число – гроші, які вони платять за бензин. Свої
числа діти записують в зошити і порівнюють їх.
Урок № 23
Гра «Заповни
віконце»
На дошці
записаний склад числа 6. в деяких прикладах пропущені числа. Діти повинні
вставити число на своє місце.
Урок № 24
Гра «Ательє»
Замовники
прийшли до закройщика, щоб пошити сукню, костюм (заготовки виготовлені з
картону). Кравчиня пропонує свої моделі вживаючи при цьому слова: внизу, вверху,
зліва, справа.
Урок № 25
Гра «Згадай
числа»
Вчитель називає
числа, а діти взявши потрібну картку з числами, показують, яке число більше
(менше, названого на 1 (називають числа 5, 6, 7) отже, яке число стоїть до 7?
Після 7? (Діти показують картки з цифрами 6 і 8). Вгадайте, яке число більше 5
і менше 7. (діти показують цифру 6). Вгадайте, яке число більше 7 і менше 9
(діти показують цифру 8).
3 клас
Тема: Різні випадки ділення двоцифрового числа на одноцифрове
Гра «Знайди помилку»
Хід гри
Приклади всі розвязані, потрібно знайти де відповідь є
неправильною.
65 + 30 = 68
67 – 20 = 65 80 – 4 = 86
30 + 7 = 100
60 – 5 = 55 70 – 7 = 63
37 + 3 = 40
49 – 7 = 42 86 + 3 = 83
24 – 6 = 20
67 – 40 = 27 88 – 7 = 81
Тема: Перевірка дії ділення дією множення
Гра «Хто швидше?»
Хід гри
Потрібно розвязати якнайшвидше приклади.
80 : 2 + 18 90 : 3 – 17 60 : 3 + 32
23 · 4 – 13 16 · 4 + 18 19 · 4 - 18
140 – 40 · 2 230 – 30 · 3 250 – 50 ·4
60 : 10 : 6 80 : 10 : 8 40 : 10 : 4
Тема: Ділення виду 360 : 3. Гра «Обчислюючи, не помились!» Хід гри Розв’язати приклади не зробивши жодної помилки 400 – 1
399 +1 900 – 1 800 : 2 600 : 30 900 : 30 30 · 2 – 1
50 · 3 – 1 30 · 5 – 1 60 : 6 : 10
70 : 10 :7 40 : 10 : 4 1 · 5 + 10
4 + 1 · 9 1 · 7 – 5